Alla inlägg under juni 2008

Av Tilda Schönbeck - 29 juni 2008 13:18

Idag va Ellen och jag på Ekenäs och hoppade på terrängbanan för Anna Källström. :D

Det gick jättebra Orkan va fin och tyckte att det va kuligt! O det tyckte ju jag med! (:

Både Ellen och jag klarade fälttävlansmärket så nu får vi börja tävla. Första tävlingen blir nog på Eken den 30/8. Det ska bli riktigt kul!

Imorn ska Orkan få vila, det är han värd! (: <3


PussoHej Sukkers


Av Tilda Schönbeck - 28 juni 2008 13:04

Idag red jag Orkanen på banan. Hans sår såg fint ut idag, så det är nog ingen fara med det.

En ROLIG sak är att inatt eller imorse kläcktes det två supersöta små kycklingar! XD <3

Ellen döpte den ena till Myran och jag fick äran att döpa den andra, men frågan är till vad..? :P

Ett år körde vi lite Diddl-tema: Vanilivi o Wollywell (stavning?)

Men på senaste tiden värkar det ju som vi kör på insektstema?! :O

Förra året Humlan och nu Myran.. Ska min få heta typ Spyflugan då eller?? :P

Jaja.. jag kommer nog på något snart.


PussoHej ...

Av Tilda Schönbeck - 27 juni 2008 12:28

Idag red jag Orkan i skogen o på fältet för han hade ett litet sår i vänster karled bak. Så jag ville inte att han skulle få massa skit i det. Jag tog det ganska lugnt också för han var något tjock i kotan. Men han hade inget ont eller gick orent. Få se hur han ser ut imorn när jag åker upp.

Han gick iaf jättebra! :D


Efter det åkte mamma o jag till stan för hon hade bjudit mej på middag på en resturang. Men först åkte vi till Grangården och där köpte jag ett par skitbilliga helskodda ridbyxor och ett pälsglans! (:


PussoHej Fukkers

Av Tilda Schönbeck - 26 juni 2008 12:19

Idag när jag hämtade Orkanen ur hagen samtidigt som Neli och Ellen hämtade Fenja och Fiffi, blev Fenja sur på Orkan (hur man nu kan bli det..?) och sparkade mot honom, men jag stod imellan så då träffade hon rakt på mitt ben. Det var väldans tur att hon inte träffade knät för då hade väl det rykt.. Ont gjorde det iaf! Så då fick Orkan agera hjälte o bära halta mej upp till stallet.

Jag red iaf på banan sen o det gick väl rätt okej för att ha ont i ena benet.


PussoHej Lingonpastej

Av Tilda Schönbeck - 25 juni 2008 22:20

Idag red jag Orkan på banan. O det va ju ett bra tag sen..  Han har ju för det första vilat i en halv vecka och dessutom var vi ju iväg tre dagar förra veckan, och innan det va det så tort på banan så det gick knappt att rida där för det var både hårt och så rök det så förskräcklans mycket. Men nu så red vi där iaf. Han tyckte väl att det va lite sådär. Han hade hällre velat springa runt på fälten. Men det gick väl rätt okej ändå.


Sen så hade jag brottom hem för jag skulle iväg på en teorikurs för att jag ska ta fälttävlansmärket. Men då krånglade moppen! DAMN!! >.< Han ville bara inte starta. Jag stod o kickade han i en kvart! Tillslut fick jag igång moppen iaf och då fick jag skynda mej hem för att duscha o göra mej i ordning. Men jag hann allafall i tid till Anna Källström som höll i teorin.

+ att jag klarade provet!

 Uppridningen ska jag göra på söndag.


PussoHej Bäverkorv 

Av Tilda Schönbeck - 24 juni 2008 22:00

Det började bra med att jag fick soppatorsk när jag körde hem från jobbet. Hur klantig får man va..?

Sen stack jag upp till stallet o red min galna häst. Jag red honom i skogen och på fältet. Vi red ganska lugnt eftersom han har vilat. Men att rida lugnt på en helvild häst är ju lättare sagt en gjort.

Innan jag red iväg på Orkan fick han leka turridningshäst, för Nelly och Celicia ville rida lite på honom. Han var faktiskt jättesnäll! (:

Puss på't!! 


PussoHej Fukkers 


Av Tilda Schönbeck - 23 juni 2008 23:18

Svenska sommaren är ju som den är..

Jag for upp till stallet efter att jag hade slutat jobbet och vädret va väl ganska okej. Inget regn iaf! När jag hämtat Orkan i sommarhagen och suttit upp på honom (för jag ville rida till stallet) öppnade himlen sig och regnet bara forsade ner!

Så fort har det nog aldrig gått att ta sig in från hagen.. Det blev trav/galopp/vända-rumpan-mot-regnet som gällde när vi skulle in.

När vi väl kom in i stallet rann det om min jacka och det droppade om Orkan. Vi blev totalt genomsura på en halv minut!

Jaja, ca en minut efter att vi kom in i stallet sken solen igen. Snacka om dålig tajming!!

Jag skyndade mej att fixa klart Orkan för att kanske slippa undan de stora svarta molnen som var på väg mot oss. Vi klarade oss som tur va undan ännu ett regnoväder! (:


Det kändes bra att rida igen, Orkan va superöverspänd hela tiden. Men det får man ju räkna med när han vilat i fyra dagar, han klarar ju knappt att vila i en dag. 


PussoHej leverpastej 

Av Tilda Schönbeck - 22 juni 2008 15:49

Idag släpptes hästarna på sommarbete i stora hagen.

Det blev inte massa spring och cirkuskonster som det brukar bli när Mandis tar täten. Hon har väl blivit lite för gammal för sånt. Det var på tiden att hon blev lite vuxen nu vid 20 års ålder. =P

Istället högg alla in på det smaskiga gräset.


Imorn ska jag rida Orkanen igen, då får han inte vila mera. (:

*LÄNGTAR!*


PussoHej Sukkas


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards