Alla inlägg under juli 2008

Av Tilda Schönbeck - 21 juli 2008 17:29

Jaha.. Nu har jag slarvat med skrivandet igen..

Vi hr iaf varit och kollat på lite stora hästar i helgen. Vi va och hälsade på våra kära vänner i Varberg och bestämmde en liten rutt där omkring med intressanta hästar. Många var i falsterbo så det var lättare sagt än gjort. Men vi lyckades iaf leta reda på fem hästar vars ägare va hemma. En av dom hörde inte av sig och en hade fått hästen såld samma da vi skulle kolla på den.

Så vi fick nöja oss med att kolla på tre hästar, varav en liten femåring var jätteintresssant. De två andra passade mej inte riktigt.

Nu i veckan är mamma ledig, som är ganska otroligt.. Så vi ska och kolla på lite mer hästar. Se om vi kan hitta DRÖMHÄSTEN!?!


PussoHej Leverpastej

Av Tilda Schönbeck - 7 juli 2008 09:03

Fy fan vilket väder!!! >.<

Det regnade hela natten så imorse åkte vi upp till haden för att titta till pollarna. Och dom frös jättemycket. Vi tänkte först att ta in allihopa, men boxarna var urmockade eftersom vi snart ska spola ur stallet. Så vi fick istället hämta täcken till hela bunten. Det är väl första gången i världshistorien som våra hästar får gå med täcken i sommarhagen.

Efter ett tag hade vi fått på alla täcken, alla utom Fenja.. Men hon behöver ju inte ha något heller. Hon är ju naturbarnet själv.

När regnet sedan avtagit åkte jag upp till stallet igen. Orkan skulle vila idag så jag tog in Fenja isället. Jag hade tänkt att börja med inkörningen. Hon var jätteduktig! Vi kopplade inte för något idag, det måste vi vänta med tills pappa har fixat vagnen. Vi får väl hoppas att hon är lika duktig nästa gång.


PussoHej bäverkorv

Av Tilda Schönbeck - 6 juli 2008 08:47

Även idag tävlade jag och Orkan. Idag gick det lite sämre. Det spöregnade så gott som hela dagen. Orkan kändes lite trött idag.

I första klassen som var en LA gick han skitbra fram till sista hindret som var en kombination, på B-hindret stoppar han helt plötsligt. Jag kan inte förstå varför, för han brukar aldrig göra så. Men han var lite trött.

I andra klassen som var Ridsport ponnycup och gick i Msv B var han jättetrött. Vi kom dåligt på tvåan, vi hann aldrig riktigt bli raka, så där stannade han. Och så petade han en stor oxer, han vart lite lång. Och så fick vi ett pet på sista hindret också. Det kändes att han var trött då. Han klarade iaf alla svårigheter, som trekombinationen som många stoppade på eller rev klarade han utan problem. Det var dessutom relaterat avstånd in och där gick Orkan på ett för lite. Ändå klarade han den!

Jag får väl ta och vara nöjd ändå, jag får tänka på att han inte har varit iväg på jättelänge.

Nästa helg ska vi till Tollstad och hoppa LA-LA. Vi hade tänkt åka till Kumla  för dom har LA-Msv B men mamma tyckte att det blev lite långt att åka.


PussoHej potatismos

Av Tilda Schönbeck - 5 juli 2008 13:16

Idag tävlade jag och Orkan, det gick ganska bra. Vi kom femma i första klassen som va en LA ackomulator. Han var jättefin där. Andra klassen va en Msv B och där fick jag ett bajsigt stopp. Han var inte riktigt klar på vart han skulle och han hann inte bli ordentligt  rak mot det hindret. Men jag tar på mej det stoppet för jag skulle ha rätat upp honom mer. Sen fick vi även fyra tidsfel, men tiden var så kort så om man fick ett stopp eller liknande fick man tidsfel.

Men jag får väl ta och vara nöjd med dagen. Vi har ju inte tävlat sen Majpokalen, och på Majpokalen va det ju första gången vi hoppade Msv B efter hans skada.

Vi åkte sedan till stället vi skulle bo på. Och stallet var helt sjukt fint!! Orkan fick stå i stallet tillsammans med två fölston med ett varsit föl. Orkan blev helt galen när han fick se fölen, men vem vart inte kär i dom? (: Och så fick han stå med ett fyraårigt sto och en av deras avelshingstar och en nordsvensk.

Hingsten va jättelugn, han gick i en hage brevid stona som dessutom brunstade och brevid nordsvensken som var en valack. Han var snygg också. :P

Vi bodde också jättebra. Vi hade ett helt hus för oss själva, och billigt va det ju också! (: Dit vill jag tillbaka nån gång!


Helt underbara små föl!! xD


 

PussoHej leverpastej

Av Tilda Schönbeck - 4 juli 2008 13:08

Fy va dålig jag varit på att skriva!

Jaja, imorn bär det iaf av mot Västervik. (: Pappa har fixat så att vi kan bo på en "Bo på lantgård"-gård och Orkan ska få stå på ett morganhäst stuteri. Det ska bli trevligt! :)

Att rida Orkan gick bra, han va fin! (:

Nu har han även blivit badad och tillfixad. Man kunde nästan spegla sig i hans päls. :P

Min fina lilla polle!


PussoHej Folks

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards