Alla inlägg under december 2008

Av Tilda Schönbeck - 14 december 2008 20:50

Har inte hunnit skriva denna vecka heller.. Har haft ganska mycket plugg nu innan jul.

Men nu är det bara en vecka kvar i skolan. Ska bli asskönt  med JULLOV! :D


Måndag:

Red Mandis idag. Tanten var ganska tung. Hon var pigg o glad, men jag fick bära omkring på henne. Vilket är ganska så jobbigt! :P

Hon har sina dagar när hon riktigt glänser o de dagarna hon har det rätt jobbigt. Men hon är söt den lilla damen! <3


Tisdag:

NFK idag. Hade teori om foder. Man får faktiskt lära sig ganska mycket. Och det man redan vet får man bekräftat att det är rätt. :P

Red sedan Rowen. Det var fettjobbigt! Han svarade varken för skänkel eller spö. Men i galoppen svarade han för spöet, men inte frammåt precis. Han bockade som en liten gnu när man försökte driva honom framåt i galoppen. Madde (ridläraren) berättade att dom inte får honom att galoppera på nybörjarlektionerna. Då går han in och ställer sig i mitten och vägrar att röra sig. :P

Men han gick ganska bra i slutet iaf.


 

 Rowen


Red älsklingen när jag kom hem sen. Han var TURBO! Men gick riktigt bra i slutet! <3


Onsdag:

Hoppträning idag, Orkanen var riktigt fin! Vi körde mycket gymnastikövningar. Nyttigt!


Torsdag:

Hos Lisa idag. Dagen började bra med att Marillo den lilla rackaren gick igenom stacketet. Ingen förutom stacketet blev skadad som tur var! Jooo, jag fick en stöt! ;P


Marillo


När jag mockade lösdriften där de sockersöta åringarna går, ville inte sällskapssjuka lilla Cilke gå ut. Så vi stod o myste en stund, sen lurade jag ut henne med lite hö. :P


Cilke


Red Creo sen tillsammans med Ewa o Sandor. Som är en häst för sig. :P De små pojkarna ville inte gå förbi ett hus som var JÄTTELÄSKIGT! Tillslut fick jag hoppa av och leda Creo förbi. Knäppishäst!


Creo


Fredag:

Red ut barbacka på gullehögen idag. Mysmys va det!

 Sov hos Becca inatt, hon hade tjejkväll! Det var suupermysigt! Puss på er! <3



Lördag:

Red ut på Orkanen med Morris kutande runt fötterna. Han tycker det är så kul att följa med när man rider. Puss på mina fina pojkar! <3

Masserade o myste med Mandis i drygt en timma efter jag ridit. Hon tyckte nog det var ganska trevligt! (:


Idag:

Red Orkan på fältet idag. Gick ganska bra. Synd bara att det är så blött o dant överallt nu! "/



Nu ska jag sova!

Puss o GodNatt Folk! <3


..kommentera gärna! (:


Av Tilda Schönbeck - 7 december 2008 20:29

Har verkligen inte hunnit skriva i veckan..

Men nu kommer en resumé av veckan.


Tisdags:

Hoppade Griga. Gick ganska bra, hon var lite bockig efter hindrena bara. Hon tyckte att det var kul att skutta lite! :)

Red sen Orkan i nästan 2 timmar... :O Mamma hade lektion och i slutet gick det jättebra! (:


Onsdags:

Tränade på Skogslotten. Orkan var suuuperpigg, men fin! :D <3


Torsdags:

Praktik hos Lisa Maria i Kolmården. Red fina lilla Creo. Han var pigg o glad!

När jag sen kom hem red jag först Orkanen på fältet med dubbla pannlampor, sedan red jag den bockande gamla damen. (: Knäppa lilla häst!


Creo


Fredag:

Julpyssel med familjen o Ellens vänner. Mysigt! (:


Lördags:

Julpyntade stallet, blev fiint! C:



Innan det red jag, Ellen, Neli o Micha O o klättrade. Pållarna var duktiga, jag var inte lika duktig.. För när jag skulle plocka upp ett boots Ikaros hade tappat hamnade jag på rumpan i det blöta gräset. Jag blev GANSKA blöt kan man nog säga! :P Som tur va fick jag låna ett par byxor av mormor. Men jag fick stoppa in en handduk i byxorna för långkalsongerna va ju också blöta! XD



O Idag:

Red tokern på banan. Mamma hade lektion, det gick ganska bra.. När han väl lyssnade! :P


PussoHej gott folk! <3



Av Tilda Schönbeck - 1 december 2008 22:00

Idag när jag kom hem från skolan var hela huset julpyntat och jättemysigt!

Mamma hade varit på Ljus i hem och shoppat loss på lysande julsaker. De vart jättefint.


Idag red jag Orkan på den suuperskitiga ridbanan. Han var ganska fin. (: Sen red jag gamla damen.Som har vilat i några veckor pga. tappsko och vaccination. En argare häst får man leta efter.. ;P

Det började med att jag tog henne ifrån maten och borstade henne i gången. Borstningen är ju inte hennes grej, eftersom hon är så kittlig. Sen på med sadeln och då var hon påväg att äta upp hela stallet. Tur att hon är snäll så hon inte biter en, utan bara tuggar i luften o på saker.. :P

När vi väl kom ut var hon pigg och glad. Vi skrittade en sväng i kolmörker! Både Mandis och jag fick ha pannlampor för att se något. Måste se ganska kul ut när två ljusprickar kommer gungande. (:


PussoHej Gott folk! <3



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards