Alla inlägg under juni 2009

Av Tilda Schönbeck - 13 juni 2009 14:44

ÄNTLIGEN SOMMARLOV!!!!!!

Men vad är det för väder vi har? Usch!!!

Idag har jag varit på Eken o tävlat med Lilly. Det var på den stora gräsbanan och eftersom det har regnat så mycket nu och det regnade även idag så var banan väldigt halkig och slirig. I första klassen som var en 110 var hon jättejättefin! Men tyvärr fick vi ett tidsfel. Det var många som fick det även om man inte red så sakta. Tiden var för knapp med det underlaget som var. Så det var väldigt tråkigt. Men hon var så himla fin! <3

Andra klassen var en 120, vår andra 120. Banan var jätte hal då och Lillan halkade flera gånger. Vi rev två hinder, det första var pga att hon var så osäker på underlaget att hon inte vågade sträcka ut sig över trippelbarren och då petade hon den bakersta bommen med bak. Det andra nedslaget var pga att hon vart lite trött i slutet av banan och orkade inte riktigt upp i utsprånget i den andra kombinationen och för att underlaget var ostabilt. Men hon var jättefin ändå!

Det var så härligt för hon lyssnade jättebra hela tiden och bara väntade på att jag skulle bestämma vad vi skulle göra. Hon var så osäker på underlaget att hon bara väntade på att jag skulle ge henne ett avstånd och hon litade på mig till 100 % och tog avståndet jag gav henne och bara hoppade. Hon är så himla fin!!! <3

Älskar mina små skrutthästar!!! (X <3<3


Nu ska jag njuta av mitt sommarlov genom att gå o sova nu! XP

Lillisen ska får det lite ledigt nu också för att hon har varit så himla fin nu! <3<3


PussoHej Leverpastej <3

Av Tilda Schönbeck - 9 juni 2009 10:35

Idag var jag och Lillis på Skogslottens avslutningshoppningar.

I första klassen som var en 110 så gick vi nolla, men hon var lite loj och seg. Men det är ju inte så konstigt eftersom hon går ute på bete nu.

Vi var bara tre stycken som red 120 så direkt efter att jag hade kommit ut från banan och hoppat 110 så fick jag gå in igen o hoppa 120. Lilly tyckte det var lite konstigt att gå in på banan direkt igen och hoppa. Hon var inte riktigt med på vad vi skulle göra, så hon rev det första hindret. Men i övrigt så var hela banan bättre än första rundan. När hon kom igång så var hon jättefin och höjden är ju inga problem. Hon bara flyger över! Så det känns ganska bra inför lördag då jag ska hoppa 110-120 på Ekens regionala-nationella tävlingar. Så jag är jättenöjd med dagen, det är det bästa resultatet på 120 hittills om man ska räkna detta som en tävling.

Hon är så fiiin min lilla plutta! (:  <3<3



Snart är det sommarlov och det känns hur skönt som hellst! :D


PussoHej Leverpastej! <3

Av Tilda Schönbeck - 7 juni 2009 21:59

Lillyskrutt! <3


Igår var jag o Lillan och tävlade på VRF. I första klassen var hon lite styrig men var fin ändå. Jag red lite klantigt på sista hindret så hon kom stort där och rev. Men det var bara tre dubbelnollor och jag hade en bra tid, skulle nog vunnit eller kommit tvåa med den tiden, så vi kom på en fjärdeplacering.  

I andra klassen var hon kanonfin!! Det var en näst intill perfekt! Men jag kom på en tredje plats, för jag ville inte länga iväg henne till sista hindret och riskera att det åkte. Men jag låg på en första plats ganska länge.. (:

Men hon är så fiin! (X 9 rosetter på 6 tävlingar. Det är bra tycker jag! :D


Idag har Martinas lillasyrra Moa ridit på Fenja. Moa har bara ridit i ett halvår, men var jätteduktig. Hon galopperade för första gången. Fenja var jättesnäll men lite pigg. :)


Jag, Ellen o Neli var nere på golfan nu på kvällen o spelade lite. Tänka sig, fjollbandy kan vara kul! XP

Det va första gången jag spelade o jag äääägde!

..okej, nu ska jag inte ta i. Men jag var faktiskt ganska bra när jag väl träffade bollen. 


Nu ska jag duscha o sova. Bara en vecka kvar i skolan. SKÖÖÖNT!

PussoHej Leverpastej! <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards