Direktlänk till inlägg 25 juli 2009

Lillyskrutt.. <3

Av Tilda Schönbeck - 25 juli 2009 00:23

Näst sista jobbdagen idag då..


Det ska bli skönt att komma hem och sova i min egen säng imorn!

Denna dag började kasst, men hämtade upp sig sen..


När jag kom ner till stallet imorse hade jag en känsla av att det var något som inte stog rätt till. Först trodde jag att Lilly hade rymt eller något liknande. När jag kom in i stallet tittade inte Lilly ut som hon brukar göra och då trodde jag verkligen att min magkänsla stämmde och att hon hade rymt.. Men sen hörde jag hur hon rullade sig.

När jag kom fram till henne såg jag att boxen såg ut som en enda röra! Hela Lilly var täckt av torv och bajs, hon hade fullt med torv näsan och munnen också. Hon var jätteuppdragen i flankerna och hade varit lös i magen hela natten. När jag fodrade ville hon inte ha maten. Jag sköljde ur hennes mun och torkade ur näsan men hon ville fortfarande inte äta... Jag gick ut och gick med henne lite och hon verkade hyfsat pigg och så och det verkade inte som kollik.

Jag visste inte vad jag skulle göra.. Jag ville ju bara vara hos henne och se till att hon mådde bra, men jag hade ju ett jobb att sköta och var tvungen att släppa ut alla hästarna. Dessutom skulle Lisa och jag hoppa idag och jag ville göra klart allt innan hon kom.

Så jag fick lämna Lilly ett tag för att ta hand om dom andra. När jag släppte ut Lillen och Logik så slet sig ju så klart Lillen! Han hade tydligen gjort det när Jennie hade jobbat. Men då hade han nosat på eltråden och fått en stöt och sprungit iväg längs med vägen. Men nu slet han sig när han var i hagen och jag precis skulle stänga grinden.. Han fick inte nån stöt eller nått.. Han ville bara jävlas, det slår jag vad om! Så då fick jag så snällt gå och hämta grimskaftet som han fortfarande hade kvar i grimman. Och han hade sprungit ända till slutet av hagen! Och hagen är ganska stor.. - Lillen är inte liten heller! Han är väl runt 177 cm i mankhöjd eller något liknande.. Så det var ju inte nån liten ponny jag tappade utan han är ju rätt rejäl -

När jag sedan släppt ut alla hästar gick jag till Lilly igen. Då hade hon börjat peta lite i havren. Jag borstade av henne så gott det gick och sen slängde jag på henne ett täcke. Sen fick hon gå ut i hagen för hon såg ganska pigg ut och ville gå ut. Hon åt inte upp maten men hon åt lite gräs när hon kom ut.


Vi kom fram till att hon antagligen hade vätskebrist. Hon har druckit otroligt lite under dom här dagarna, men nu hade hon druckit jättemycket. Och fortsatte dricka mycket. Hon piggnade till ganska fort efter att hon fått i sig vatten. Så antagligen var det väl vätskebrist.


Efter att jag fixat stallet - som tog längre tid än vad det brukar.. o jag som skulle vara snabb.. - blev vi bjudna på förmiddagsfika upp till Stina och Sten och tvillingarna på kullen. Huset är verkligen jättefint! Efter det började dagen hämta upp sig.. Jag hjälpte tvillingarna att rida och sedan var det lunch. Efter lunch var planen att vi skulle hoppa Lilly och Palle. Jag tog det lugnt och kände lite på hur hon var. Men hon verkade vara alldeles som vanligt. Nästan finare! Så vi började hoppa lite och hon var skitfin då också!! I börjad hoppade hon så dant att jag nästan flög av! Hon hoppade minst en meter över och sköt mig rätt upp. XP Hon har inte hoppat ordentligt sen innan vilan så det var inte så konstigt att hon var så hoppglad! Men finfin var hon!! Jag tror Lisa blev förtjust i henne också. Hon sa att hon tyckte att hon var fin i alla fall. (: Och hon är ju en himla fin häst! (X


Efter det hände det väl inte så mycket. Jag longerade Allison, som btw var fin. På kvällen var jag ensam på hela gården. Jag fodrade och sen gick jag och la mig och kollade på Dirty dancing. Så bäst film alltså!! (X

Men nu ska jag sova för att jag är sjuuuukttrött!


PussoGodnatt! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tilda Schönbeck - 27 augusti 2009 22:13

Gud vad illa det är med 2 bloggar!Nu sitter jag äntligen här hemma igen. Är typ halvdöd efter ca 1,5 timmars sömn i natt.Men tältningen med klassen och NUT var skitkul! NUTarna var riktigt trevliga figurer.Dagen igår började ju som sagt med skolfoto ...

Av Tilda Schönbeck - 25 augusti 2009 23:08

Fail...   Nu har jag vart dålig på att skriva igen! Jag lägger ner mest tid på den andra bloggen nu. Men ska försöka skriva lite oftare här också.   I varje fall så var jag och Lillan på Nykyrka i helgen och hoppade 110 och 120. I första klassen var ...

Av Tilda Schönbeck - 8 augusti 2009 19:44

Var på Skärlunda RK idag med Lilly.   I första klassen, 110 cm, var hon kanonfin! Hon var klockren på allt och alla svängarna gick toppen! ..nästan. Efter första hindret i omhoppningen glömde jag bort vägen.. KLANTIGT!! Och kom på vart hindret stod l...

Av Tilda Schönbeck - 6 augusti 2009 23:35

Har vart på hoppträning med älskade Lillan idag. Hon var kanonfin! ..Som alltid! (X   På lördag ska vi tävla på Skärlunda och det blir första tävlingen efter sommarvilan. Då ska vi hoppa två stycken 110 cm. Vi börjar och värmer upp lite lugnt på den ...

Av Tilda Schönbeck - 28 juli 2009 14:32

Uschusch..   Idag har jag jobbat på Evertsholm. Det var förjävligt idag. Det spöregnade hela förmiddagen och alla kläder vart precis genomsura! Regnkläder nu förtiden håller inte tätt. Det var annat när man var liten och hade färgglada galonisar med ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards