Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Tilda Schönbeck - 25 augusti 2009 23:08

Fail...


Nu har jag vart dålig på att skriva igen! Jag lägger ner mest tid på den andra bloggen nu. Men ska försöka skriva lite oftare här också.


I varje fall så var jag och Lillan på Nykyrka i helgen och hoppade 110 och 120. I första klassen var hon fin, för fin.. Vi fick tyvärr ett tidsfel för att det var väldigt knappt mätt. Det var jättemånga som fick tidsfel så det var lite kort tid.. Men i övrigt var hon jättefin, hon känns så säker på 110 nu. Så jag hade vetat om hur knapp tiden var så hade jag kunnat rida mycket kortare vägar och så. Men det tänkte jag inte på då. Men det är ju  lätt att vara efterklok.

I 120 var hon också jättefin. Jag red kortare vägar i grunden för att jag absolut inte skulle få tidsfel och i omhoppningen tog jag snäva men snälla svängar. Det var ju ändå bara min tredje 120 och jag vill bara sattsa på nollrundor nu så att jag är färdigkvalad till 130. Hon var jättefin och vi gick nolla. Hon är så lydig nu och lyssnar på minsta lilla, så det blir nästan för mycket när man ska svänga och så i omhoppningarna och när man tar förhållningar. Hon stannar liksom till när man svänger och det tar ju tid och tvärnitar nästan när man bara tar en liten förhållning, det är ju inga stora fel så det är väl bara att jobba på det. Vi slutade i alla fall på en 11:e plats utav 23 placerade och typ 100 starter. Hon är så fin min älskade lilla häst!! <3


Idag har jag i alla fall haft specialidrott hoppning för första gången. Vilket var riktigt kul! Vi var på Åby och jag hade en femåring som hette Plexus. Han var jättesöt och mysig. Jag tror att Gruppen och hästarna och lärarna kommer vara riktigt bra! Allt känns i alla fall kanon! Det enda som är negativt är att vi måste gå från Åby krog, där vi äter lunch, till stallet. Och det känns väldigt långt med all packning. Vi måste ju ha med oss hjälm och väst och skor och hela skiten! Och det väger endel.. Men det löser sig!


Idag när jag kom hem red jag Lillisen och hon var jättefin, som vanligt!

Imorn bär det av till Skärblacka där vi ska tälta med klassen och NUTarna (Natur- och Upplevelseturism-eleverna på Real). Det ska bli riktigt kul! Och på torsdag ska vi åka till Gibraltar och rida islandshästar. Det ska också bli riktigt kul!

Nu ska jag snart gå och lägga mig! Måste bara packa allt till imorn.


PussoHej! <3


Det får bli en bild på världens finaste häst! <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards